top of page

TIEDOTE: Lapin luksushankkeeseen tuli varauksia jonoksi asti -  nämä huvilat viedään nyt käsistä!

Suomen asuntomarkkinan hidastuessa, on vielä alueita ja projekteja, joissa asunnot myydään kuin kuumille kiville. Ylläksellä sijaitseva Joiku Ski & Lake Chalets -huvilakokonaisuus julkaistiin ennakkomarkkinointiin kaksi viikkoa sitten ja kaikki huvilat varattiin loppuun vain kolmessa päivässä.

”Projekti varattiin kirjaimellisesti hetkessä loppuun, useita aktiivisia keskusteluja käydään edelleen koko ajan ja jonossa on myös lisää varatuista huviloista kiinnostuneita. Vaikka odotukset olivat hankkeen suhteen korkealla, itsekin yllätyimme huikeasta vastaanotosta. Vielä on kuitenkin mahdollista toteuttaa Lapin unelma ja varasijalle jonoon kannattaa liittyä, sillä joskus peruutuksia tulee”, kertoo kohteen myynnistä vastaava Bo LKV:n kiinteistönvälittäjä Tanja Sotka.

Ylläksen Joiku tarjoaa modernia skandinaavista arkkitehtuuria ja sijainnin, jossa yhdistyvät oma ranta järvi- ja tunturinäkymillä sekä palveluiden läheisyys. Huvilat on suunniteltu energiatehokkuus ja vihreät arvot huomioiden. Tätä ajattelua tukevat mm. maalämpö- ja aurinkoenergiaratkaisut. Mukavuutta asukkaille tuovat yhteiskäyttötilat, kuten puulämmitteinen rantasauna omalla laiturilla ja avannolla sekä moderni laavu. Vuokraus on tehty helpoksi silloin, kun omistaja ei käytä huvilaa itse.

"Joiku on sekä sijainniltaan että konseptiltaan hyvin harvinainen kohde. Kyseessä on vahva konsepti ja erottuva tuote, jonka käyttömahdollisuudet ovat monipuoliset. Helppo vuokrattavuus, laadukas asukaskokemus, palveluiden läheisyys kuin myös taloudellinen tehokkuus käyttökustannuksia säästävien energiaratkaisujen avulla, ovat kaikki tämän päivän ostajien toivelistalla. Muun muassa nämä syyt, yhdessä Lapin akuutin asuntopulan kanssa, selittävät ennennäkemätöntä suosiota", Tanja Sotka pohtii.

Joikun markkinoinnista vastaava Bo Business Oy on tehnyt uudiskohteiden markkinointia pitkällä kokemuksella, mutta Joikun tulokset pääsivät silti yllättämään. ”Tällainen menestys ennakkomarkkinoinnissa on hyvin poikkeuksellista, varsinkin tässä markkinatilanteessa. Heti teaser-markkinoinnin aloituksesta alkaen kiinnostusta ja pöhinää kohteen ympärillä on ollut paljon: digimarkkinoinnin ja webinaarin avulla kerättiin yli 1000 kiinnostuneen rekisteri, lanseerauksessa sivustolla vieraili yli 2500 kävijää vain kahden päivän aikana ja hankkeesta kertova Linkedin postaus on nyt jo tavoittanut yli 100 000 ihmisen huomion”, kommentoi Bo Busineksen markkinointipäällikkö Iina Rahko.

Kohteen rakennuttamisesta vastaavan Havu Properties Oy:n osakas Tuomas Mäkelä kommentoi: "Olemme super tyytyväisiä ja onnellisia Ylläksen Joikun vastaanotosta markkinoilla. Se osoittaa, että olemme yhdessä tiimimme kanssa onnistuneet luomaan aivan uudenlaisen asuntotuotteen ja konseptin joka todella puhuttelee, ja joka vastaa aidosti tämän päivän ostajien tarpeisiin ja toiveisiin. Tästä on hyvä jatkaa.”

Ylläksen Joiku on vasta alkua, sillä suunnitteilla on jo Joiku II -hanke, joka tulee varattavaksi myöhemmin ensi vuoden puolella.

Lue uutisesta kirjoitettu juttu myös Kauppalehdestä (15.3.2023)