top of page

TIEDOTE: Ylläksen Joiku-ilmiö kertoo Lapin poikkeuksellisesta loma-asuntomarkkinasta

Ylläksen Äkäslompolon kylässä, Joiku Ski & Lake Chalets -huvilakokonaisuus saa jatkoa Havu Properties Oy:n toimesta. Joiku 2 -hankkeen ennakkomarkkinointi käynnistyy 30. marraskuuta. Tämä jatkoprojekti seuraa keväällä 2023 lanseeratun Joiku 1 -hankkeen jalanjälkiä.

Joikun toinen osa tuo Ylläksen yhdelle keskeisimmistä sijainneista kahdeksan uutta huvilaa, laajentaen aluetta aiemman yhdeksän huvilan lisäksi. Havu Propertiesin tarina alkoi intohimoisesta suhteesta Lappiin, joka syntyi koronavuosien aikana. Yhtiön perustajat ihastuivat paitsi Lapin luontoon myös vapaa-ajan asumisen mahdollisuuksiin.

”Lapin luonto, puhtaus ja rauha avautui aivan uudella tavalla. Se jätti vahvan tunnejäljen ja voimakkaan poltteen luoda Lappiin pysyvämpi yhteys”, kertoo Havu Properties Oy:n osakas Tuomas Mäkelä.

Havu Propertiesin ensimmäinen hanke myytiin loppuun poikkeuksellisen nopeasti keväällä 2023. Mikäli ennusmerkit pitävät paikkansa, myöskään Joikun toisen osan huvilat eivät olisi kauaa vapailla markkinoilla.

Joiku 2, edustaa Havu Properties Oy:n sitoutumista kestävään ja innovatiiviseen vapaa-ajan asuntorakentamiseen. Projekti vastaa suomalaisen kuluttajan kasvavaan tarpeeseen laadukkaista loma-asunnoista, yhdistäen ympäristövastuullisuuden ja modernin asumisen mukavuudet. Suunnittelussa korostetaan Lapin luonnon kauneutta ja harmoniaa, tarjoten asukkaille kokemuksen ylellisyydestä, rentoutumisesta ja yhteisöllisyydestä.

”Aluksi hankkeen oli tarkoitus olla yksittäinen. Pian kuitenkin selvisi, kuinka kipeästi ihmiset kaipasivat uudenlaista, paremmin ostajien toiveet täyttävää vapaa-ajan asumista. Joiku-nimellä lanseerattu projekti sai valtavan huomion ostajien keskuudessa, mutta myös suomalaisessa mediassa. Kävi ilmi, että intohimosta syntynyt projekti onnistui täyttämään eräänlaisen tyhjiön suomalaisessa asuntomarkkinassa”, jatkaa Tuomas.

Havu Propertiesin tarina jatkuu sitoututumisella luoda ja tarjota myös tulevaisuudessa laadukkaita vapaa-ajan asumisen konsepteja, joissa huomioidaan asumisen vaivattomuus, yhteisöllisyys sekä ympäröivän luonnon arvostus. Joiku 2: on luonteva seuraava luku tässä tarinassa.

Lue uutisesta kirjoitettu juttu myös Kauppalehdestä (1.12.2023)